Condițiile acordării garanției diferă de la caz la caz, pentru persoane fizice, respectiv, pentru persoane juridice. În acest sens, garanția va fi acordată diferențiat, în condițiile legislației speciale privind garanțiile bunurilor, respectiv, în condițiile Codului Civil.
Certificatele de garanție conțin toate informațiile necesare privind modul de asigurare a garanției, perioada de garanție și informațiile cu privire la procedura pe care trebuie să o urmeze cumpărătorul pentru a obține aducerea în aplicare a garanției comerciale.
În situațiile în care ai primit bunul fără instrucțiuni de utilizare și/sau certificat de garanție, te rugăm să reclami lipsa acestora în cel mult 48 de ore de la primirea produsului.
Pentru a beneficia de garanție, la orice solicitare efectuată, trebuie să ai asupra ta bonul fiscal sau factura în original.
O parte dintre produsele vândute de Sontec vor fi însoțite de certificate de garanție în format tipărit, emise de producător sau distribuitor. Certificatul de garanție se află în cutia produsului sau poate fi eliberat în magazin.
Îți recomandăm să păstrezi certificatul pentru a beneficia de serviciul de garanție.
Dacă produsul se defectează în perioada de garanție, reparația este asigurată de rețeaua de service autorizat a producătorului sau distribuitorului, în centrele specificate în certificat.
Ai posibilitatea de a duce produsul defectat la cea mai apropiată unitate service menționată în certificat. Aceasta va prelua întreaga responsabilitate a rezolvării garanției.
În condițiile prevăzute de OUG n.r 140/2021 și fără a aduce atingere oricăror alte dispoziții legale, în cazul în care un producător oferă cumpărătorului o garanție de durabilitate pentru bunurile comercilizate de Sontec, pentru o perioadă de timp anume, producătorul răspunde direct față de consumator, pe întreaga perioadă acoperită de garanția de durabilitate/comercială, pentru repararea sau înlocuirea bunurilor în condițiile prevăzute în certificatul de garanție și în legislația relevantă.
Dacă întâmpini dificultăți în utilizarea bunurilor achiziționate de la Sontec îți recomandăm să consulți cu atenție manualul de utilizare al produsului, poate ai la îndemână soluția la problema ta.
Dacă bunurile achiziționate sunt neconforme și se află în perioada de garanție stipulată în certificatul de garanție, ai dreptul, cu respectarea prevederilor OUG nr.140/2021, la următoarele măsuri corective:
Condițiile de garanție nu se aplică în următoarele situații:
Toate aceste măsuri corective vor fi aplicate în condițiile prevederilor OUG nr.140/2021, ale OG nr.21/1992 sau alte acte normative relevante.